Привітання

Думка церкви про святках

Як проводити святки.Дванадцять днів після свята Різдва Христового називають святками, тобто святими днями, тому що ці дванадцять днів освячені великими подіями Різдва Христового.У перші три століття християнства, коли гоніння заважали свободі християнського Богослужіння, в деяких східних Церквах свято Різдва Христового з'єднувався зі святом Водохреща під загальною назвою Богоявлення. Пам'ятником стародавнього з'єднання Різдва Христового і Святого Богоявлення є досконале подібність в відправленні цих свят, дійшла і до наших часів. Коли ж ці свята були розділені, то святкування поширилося на всі дні, проміжні від 25 грудня до 6 січня, і ці дні як би склали один день свята. У народі ці дні називають святими вечорами, тому що за давнім звичаєм православні християни припиняють свої денні справи ввечері, в спогад подій Різдва і Хрещення Спасителя, колишніх у нічний або вечірній час.Святити дванадцять днів після свята Різдва Христового Церква розпочала з давніх часів. Вже в церковному статуті преподобного Сави Освяченого (помер в 530 році), в який увійшли ще давніші чиноположенню, пишеться, що у дні святок "никакоже пост, нижче колінопреклоніння бувають, нижче в церкві, нижче в келій", і заборонений здійснювати священнодійство шлюбу .Другим туронського Собором в 567 році всі дні від Різдва Христового до Богоявлення названі святковими.Тим часом святість цих днів і вечорів зараз порушується закликами до звичаям язичницьких свят. З екранів телевізорів, по радіо, з газет, нам вселяють, що на Русі в дні святок були прийняті гадання, ігрища з перевдяганням, народні гуляння. Церква, дбаючи про нашу чистоті, завжди забороняла ці забобони. У правилах шостого Вселенського Собору говориться: "вдаються до чарівників, або іншим подібним, щоб дізнатися від них що-небудь таємне, згідно з колишніми батьківськими про них постановами, та підлягають правилу шестирічної єпитимії. Тієї ж єпитимії слід піддавати і тих, які виробляють ворожіння про щастя, долю, родоводі, і безліч інших подібних розмов, так само і так іменованих облакогонітелей, заклиначів, робітників запобіжних талісманів і чаклунів. Закосневающіх ж в цьому і не відвертаються від цих згубних і язичницьких вигадок визначаємо зовсім викидати з Церкви, як священні правила велять . Бо що спільного між праведністю та беззаконням, або яка спільність у світла з темрявою? Яка згода між Христом і белійяаром? (2 Кор. 6, 14-16). Так звані календи (тобто язичницькі святкування першого дня кожного місяця). Бота (язичницьке святкування Пану), Врумалія (святкування язичницькому божеству - Вакха) і народне збіговисько в перший день березня бажаємо зовсім забрати з житія вірних. Також і всенародні танці, що можуть завдати велику шкоду й загибіль, одно і на честь богів, яких так помилково називають елліни, пляски і обряди, вироблені чоловіками і жінками, чиненими по стародавньому і далекого християнського житія обряду, відкидаємо і визначаємо: нікому з чоловіків не одягатися в жіночий одяг, не властиву чоловікові; не носити масок. Тож тих, які відтепер, знаючи це, дерзнути робити чтолибо з вищесказаного, кліриків - наказуємо викидати з священного сану, а мирян - відлучати від спілкування церковного ".У Святому Письмі говориться: "На жінці не повинно бути чоловічого одягу, і чоловік не повинен одягатися в жіноче плаття, бо мерзенний перед Господом Богом твоїм, хто чинить це" (Втор. 22,5).Православне уряд Російської імперії у своїх законах забороняло "в навечір'я Різдва Христового і в продовження святок заводити, за стародавніми ідолопоклонніческім переказами, ігрища і, вбираючись в кумірскіе шати, виробляти по вулицях танці та співати спокусливі пісні".

Бесплатный хостинг uCoz