Привітання

ХРЕЩЕННЯ РУСІ

Значною подією в ранній історії більшості європейських народів стало їх залучення до світу християнських цінностей. У слов'ян християнство пробивало собі дорогу досить повільно.Руйнування звичного життєвого укладу в період постійних міграцій в першому тисячолітті нашої ери створювало передумови для засвоєння більш універсальних вірувань. Християнство на Русі розповсюджувалася як тривала робота по впровадженню релігії, де добровільно, де насильно протягом декількох століть. Можна припустити, що ще в першому столітті нашої ери слов'янські землі відвідав апостол Андрій з місією поширення християнства. Творець слов'янської писемності святий Кирило в одному з слов'янських племен звернув в християнство близько 200 сімейств, мабуть, в пером столітті було не так вже багато затятих ревнителів язичництва.Договір, укладений Ігорем з Візантією підписали і воїни-язичники і "Крещеная Русь", тобто християни займають високе положення в Київському суспільстві.Ольга, що управляла державою після смерті свого чоловіка, також прийняла хрещення, що вважається істориками тактичним ходом у складній дипломатичній грі з Візантією.Час правління Святослава було періодом відносно мирного співіснування двох релігійних систем, серед городян і мешканців княжих дворів було чимало християн. У цілому міське населення було готове до сприйняття нової віри, але ступінь прихильності до язичництва сільських жителів визначити складніше.Поступово християнство набувало статус релігії. Поширення християнства в придворній і дружинної середовищі створювало передумови для офіційного визнання нової релігії і для масового хрещення східних слов'ян. Це судилося реалізувати за князя Володимира. Володимир у момент завоювання Києва був переконаним язичником. Через кілька років після вокняжения, Володимир відмовився від колишньої прихильності до язичництва, прийняв хрещення і привернув до християнства своїх підданих. Релігійна реформа сильно змінила життя всіх інших людей, була викликана до життя політичними причинами, так як ставши християнином, Володимир через християнство, вирішив зміцнити зовнішньо-політичне становище Русі, тому що в будь-яких відносинах з християнськими державами язичницька Русь опинялася нерівноправним партнером.Володимир розглядав християнство, як державну релігію, тому відмова від хрещення розцінювався як нелоялность до влади. Кияни і жителі південних і західних міст сприйняли хрещенню спокійно. Північні і східні міста збунтувалися. Новгородці були проти єпископа Іоакима, жителі Мурома не пустили в місто сина Володимира князя Гліба. Багато істориків вважають, що ворожість християнства на півночі і сході були викликані прихильністю населення до традиційних обрядів. Іншою причиною опору новгородців і ростовчан була загроза, як їм здавалося, їх політичної атономіі.Володимир, колишній князь Новгородський, в очах новгородців був відступником, зневажаються довголітні традиції. Хлібороби і мисливці пішли по шляху двовірства, двовірство існувало досить тривалий час, що пояснювалося малою кількістю священиків.На перших порах Володимир відмовився від застосування кримінальних покарань. Він влаштовував регулярні трапези, куди міг прийти всякий голодний, роздавав прожиток незаможним, але період правління Володимира не можна вважати "золотим століттям".Історичне значення Хрещення Русі полягає в залученні слов'яно-фінського світу до цінностей християнства, створення умов для співпраці Русі з іншими християнськими державами.Русcкий церква стала силою, що об'єднує різні землі Русі, культурну і політичну спільність.Зв'язок церкви і держави не раз ставали істотним чинником суспільного розвитку іноді благотворним, іноді небезпечним. За допомогою місіонерської діяльності фіноугорскіе і тюрских племена залучалися в орбіту християнської цивілізації. Як стверджує автор Головатенко - Русь розвивалася не як національну державу і було не стільки російською скільки православним. Залучення до 1000-річної християнської традиції ставило перед російським суспільством нові культурні, духовні завдання і вказувала шлях їх вирішення. Мається на увазі освоєння спадщини греко-римської цивілізації, розвиток самобутньої літератури, мистецтва, освоєння кам'яного зодчества, іконопису, фрескового розпису, життєвої літератури, літописання, школи і листування книг.Хрещення Русі - це не короткочасна дія, а тривалий процес поступової християнізації східних слов'ян. Хрещення Русі створило нові форми внутрішнього життя і нові форми взаємодії про навколишнім світом.Гумільов сказав: "Військово-політичні слідства вибору віри були дуже великі. Зроблений вибір не тільки дав Володимиру сильного союзника - Візантію, але і примирив його з населенням власної столиці. Деякий опорі хрещенню чинили на перших порах, воліючи язичництво, Новгород і Чернігів Але язичники Новгорода були зломлені військовою силою, а через деякий час Чернігів разом з Смоленськом також прийняли християнство. Тепер перед київським князем залишалися лише зовнішньополітичні проблеми. Прийняття християнських норм моралі не було психологічним насильством для новонавернених, які звикли до елементарного протиставлення добра і зла.Добро і мудрість християнства в 988 році відразу з Перуном і прагненням до наживи - дійсним богом рахдонітов. Хрещення дало нашим предкам вищу свободу - свободу вибору між Добром і Злом, а перемога православ'я подарувала Русі тисячолітню історію ".

Бесплатный хостинг uCoz