Привітання

Хрещення Господнє (Святе Богоявлення)

Свято Водохреща замикав дванадцять святочних днів. У цей день Церква святкує входження Ісуса Христа на шлях служіння людям, початок його проповіді. У день Хрещення повсюдно в храмах, на річках, озерах, відбувається водосвяття, обряд освячення води в ополонці, зробленою у вигляді православного хреста.
Хрещення господнє - Святе богоявлення
19.01. Свята Церква святкує Хрещення Господа нашого Ісуса Христа. Це один з великих дванадесятих свят, яке святкується, не менш урочисто, ніж Різдво Христове. Можна сказати, що Різдво і Хрещення, пов'язані між собою святками, складають єдине торжество - свято Богоявлення. Саме в єдності цих свят нам є всі три особи Пресвятої Трійці. У Віфлеємському вертепі народився у плоті Син Божий, а при Його хрещенні, з відчинених небес "Дух Святий злинув на Нього в тілесному вигляді, як голуб" (Лк. 3, 22) і був чутний голос Бога Отця, "мовив: Ти Син Мій Улюблений, що Його Я вподобав! "Святитель Іоанн Златоуст пише, що "не той день, в який народився Спаситель, потрібно назвати явищем, але той, коли Він хрестився. Не через народження Своє Він усім став відомим, а через хрещення, тому і Богоявленням називається не той день, в який Він народився, а той, в який хрестився ".Про подію ж самого Хрещення Господнього можна розповісти наступне. Господь наш Ісус Христос, який повернувся після смерті царя Ірода з Єгипту, ріс у невеликому місті Назареті, що знаходиться в Галілеї. З Пресвятої Своєю Матір'ю Він перебував у цьому місті до Свого тридцятиріччя, заробляючи на прожиток Собі і Пречистій Діві ремеслом мнимого батька Свого, праведного Йосифа, який був теслею. Коли ж виконувався тридцятий рік Його земного життя, тобто час, до якого за законом іудейським нікому не дозволялося вчителювати в синагогах і приймати сан священика, настав час явища Його народові Ізраїлевому. Але перш того моменту, по слову пророчому, повинен був з'явитися Ізраїлю Предтеча, на якому лежала завдання приготувати народ Ізраїлю до прийняття Месії, той, про який пророк Ісая пророкував: "глас волаючого в пустелі готуйте дорогу для Господа, рівняйте в степу вирівняйте битий шлях Богу нашому ". Далеко від людей, у глибині суворої Іудейської пустелі було Боже до Іванові, сину Захарія, небожа Пресвятої Діви, який ще в утробі матері своєї, праведної Єлисавети, радісно затріпотала, вітаючи свого Спасителя, про якого у світі ще ніхто не відав, окрім Його Пречистої Матері, що отримала Євангелію від Архангела. Це дієслово Божий велів Іоанну вийти в світ з проповіддю покаяння і хрестити Ізраїль, щоб засвідчити про Світло, щоб повірили всі через нього.Іоанн, слухаючи слова Божого, ходив по всій країні йорданської, проповідуючи хрищення покаяння для прощення гріхів. Послухати його проповідь виходила вся іудейська країна і мешканці Єрусалиму, які хрестилися у нього у водах ріки Йордан, сповідуючи свої гріхи. В іудеїв, що приходять до Івана, виникало природне запитання: Чи не він, чаєм всіма Спаситель, Втіха Ізраїлева? Хреститель ж у відповідь говорив: "Іде за мною Сильніший за мене, що я недостойний, нахилившись, розв'язати ремінь взуття Його; я хрестив вас водою, а Він буде хрестити вас Духом Святим". І ось, в один із звичайних днів, коли Іоанн з проповіддю звертався до присутніх біля Йордану іудеям, він Духом Святим впізнав серед людей Того, перед Ким тридцять років тому затріпотала в утробі матері своєї. Ісус із Галілеї понад Йордан, щоб прийняти хрещення від Іоанна нарівні з усіма. перешкоджав він Йому й говорив : Мені треба хреститися від Тебе, і чи Тобі йти до мене? Святий, бачивши перед собою Сина Божого, не підвладного гріху, сам вимагав від Нього хрещення, як що знаходиться під гріхом непослуху, що перейшов від Адама на весь рід людський. Але Ісус сказав йому у відповідь: залиш тепер, бо так годиться нам виповнити усю правду. Він не мав потреби в цьому хрещенні, як безгрішний і невинний, народжений від Пречистої Діви Марії і Сам, по божеству Своєму, колишній джерелом всякої чистоти і святині, але, так як Він взяв на Себе гріхи всього світу, то і прийшов до вод Йорданським, щоб очистити їх через хрещення. Він прийшов хреститися для того, щоб освятити Собою водне єство, щоб і нам дарувати купіль святого хрещення. Він прийшов хреститися ще й для того, щоб Іоанн побачив виконання Божого Слова, що звелів йому вийти з пустелі: "На Ким Духа побачиш, що сходить і зостається на Ньому, це Той, Хто христитиме Духом Святим".Святий Хреститель підкорився слову Христову і Йордан прийняв у свої води Того, велінням Якого почав свою течію. Як оповідає Євангеліє, після прийняття хрещення Господь зараз вийшов із води. Про це "негайно" церковний переказ оповідає, що святий Іоанн Хреститель кожного хрестився у нього людини занурював до шиї і так тримав його до тих пір, поки той не сповідав всі свої гріхи. Тільки після цього людині дозволялося вийти з води. Христос же, не мав гріхів, не міг утримуватися у воді, тому негайно і вийшов з річки. Коли ж Він виходив із води розкрилося небо, і Дух Святий злинув на Нього в тілесному вигляді, як голуб, і голос із неба почувся, що мовив: Ти Син Мій Улюблений ; що Я вподобав Тебе! Подібно до того, як за днів Ноя голубка сповістила про применшення води потопу, так і тут подоба голуба вказувало на закінчення потопу гріховного. Дух Святий з'явився людям у вигляді голуба тому, що цей птах символ любові, чистоти і лагідності. Так і Дух Святий є джерело чистоти, безодня людинолюбства, вчитель лагідності і світу.Відповідно до церковного переказу, проповідь Іоанна Предтечі, а також хрещення їм Спасителя відбувалися на місці стародавньої переправи через Йордан, приблизно в 5-ти кілометрах від впадіння річки в Мертве море. Вже за часів царя Давида тут було влаштовано паром, а в 19-му столітті це місце іменувалося "паломницьким бродом", через безліч паломників стекавшіся сюди для обмивання у водах Йорданських. Саме цим шляхом, за 12 століть до Різдва Спасителя, вступив стародавній Ізраїль, предводімие Ісусом Навином, в Землю обітовану. Тут же, за тисячу років до Боговтілення, переправився за Йордан цар Давид, втікаючи від повсталого на нього власного сина Авесалома. У цьому ж місці переправлялися через річку пророки Ілля та Єлисей, а вже в християнську епоху цим же шляхом пішла у бік Йордану пустелю оплакувати свої гріхи преподобна Марія Єгипетська. Сьогодні про події святого Богоявлення, совершившегося тут, нагадує прочанам, що розташувався неподалік, грецький монастир святого Іоанна Предтечі.Свята Церква ще з апостольських часів святкує день Святого Богоявлення, заповедуем у своїх постановах так: "нехай буде у вас у великій повазі день, в який Господь явив нам Божество". На спомин Хрещення, в якому Ісус Христос занурювався у водах Йорданських, Православна Церква здавна здійснює в навечір'я і в саме свято велике освячення води. Чинопослідування, по якому соверщаются водосвяття і благодать, що подається в ці дні воді, одні й ті ж, як в день навечір'я - водохресний святвечір, так і в саме свято Богоявлення. Святкове освячення води веде свій початок від традиції Церкви Єрусалимської, де вже в перші століття християнства здійснювався святковий вихід до річки Йордан для спогади хрещення Спасителя вчиненням водосвяття. Здавна і в Церкві Руській, наслідуючи традиції Єрусалимської, здійснюється в дні навечір'я і Богоявлення урочисте водосвяття. Благочестиві парафіяни прагнуть у ці дні запастися свяченою водою на цілий рік, щоб вистачило до наступного Водохреща, а, приходячи додому, кроплять свої житла святою водою, повідомляючи їм, таким чином, благодать великого свята.

Бесплатный хостинг uCoz